360-degrees3d-ico3daddalert-altalertarrow-2arrow-downarrow-patharrow-rightarrowbarrowbasketcalendarcardscart-pluscartcatalogchatcheck-altcheckclose-altclosecompareedit-iconemailfacebook-circlefacebook-filledfacebookfilterflag-cs_CZflag-en_US_backflag-en_USflag-pl_PLflag-sk_SKflash-onflashglobegoogle-circlegooglegopayheart-outlineheartheureka-circlehomehouseinstagramlinkedinloadinglogo-apeklogo-oldlogo-widemagnifieropineopackagepaymentspersonphoneplusquestion-mark-roundedquestion-mark-slimquestion-markquotesreceiptsearchselect-arrowsshipping-alt-2shipping-altshippingsocial-fbsocial-igsocial-insocial-twstar-circlestartrophytwitteruservivino
Logo

Často kladené otázky

  • Sú vína na sklade?

    Všetky ponúkané vína sú na sklade a pripravené na odoslanie. Pri každom z našich produktov je uvedené, koľko kusov je aktuálne k dispozícii.

  • Je víno originál?

    Všetky naše vína nakupujeme od overených dodávateľov, s ktorými spolupracujeme dlhodobo. Pri naskladnení fľašu po fľaši starostlivo kontrolujeme a uisťujeme sa o jej pravosti. Ubezpečujeme vás, že všetky naše vína sú pravé.

  • Aký je stav etikety na starých vínach?

    Zachovanie etikety u takých starých vín závisí od mnohých faktorov, hlavne od spôsobu archivácie. Mnoho výrobcov sa o fľaše veľmi stará, iní ich nechajú v pivnici len tak ležať, aby naopak podporili archívny vzhľad. Okrem skladovacích podmienok závisí aj od materiálu a kvality etikety. Presný stav etikety si môžete pozrieť na autentickej fotografii pri každom nami ponúkanom víne.

  • Ako víno v skutočnosti vyzerá?

    Všetky vína si môžete pozrieť na 360-stupňových fotografiách, ktoré sú uvedené pri každom víne. Sú to autentické fotografie. Ak sú fľaše zachované v rôznom stave, sú zverejnené fotografie všetkých a vy si tak môžete medzi vínami vybrať.

  • Odosielate víno aj do zahraničia?

    Víno môžeme poslať na miesta, kam je možné štandardné doručovanie a nie je zakázané dovážať alkohol. Kvôli zaslaniu vína do zahraničia kontaktujte našu zákaznícku podporu.

  • Ako sú vína skladované?

    Archívne vína nakupujeme od overených dodávateľov, s ktorými dlhodobo spolupracujeme a vieme, že im na víne naozaj záleží. U nás ich potom skladujeme pri ideálnej teplote a vlhkosti. Každú fľašu do našej zbierky vyberáme veľmi starostlivo a kým vám ju odošleme, niekoľkokrát prejde našimi rukami, aby sme si boli istí, že sa k vám dostanú len vína v tej najlepšej kondícii.

  • Môžem poslať víno priamo obdarovanému?

    Určite áno! Víno je dôkladne zabalené a neobsahuje faktúru, tie posielame iba e-mailom. Určite nezabudnite na možnosť vloženia osobného priania na ručne vyrobenom papieri zdarma. Ak by ste si priali zaslať víno v neoznačenej škatuli, vyberte túto možnosť v nákupnom košíku (Odoslať váš balík anonymne).

  • Čo znamená možnosť „Odoslať váš balík anonymne“ v nákupnom košíku?

    Ak si vyberiete v košíku túto možnosť, balíček vám dorazí bez viditeľného označenia logom alebo názvom nášho e-shopu (informácia o odosielateľovi bude iba na prepravnej nálepke).

  • Ako víno skladovať?

    Fľaše odporúčame skladovať naležato, v pokoji a tme, teplota ideálne medzi 10 a 18 stupňami bez okolitých vôní (napr. ovocie, zemiaky). Viac o skladovaní si môžete prečítať v tomto článku na našom blogu.

  • Ako otvoriť archívne víno?

    Na otvorenie archívneho vína odporúčame použiť špeciálny planžetový otvárač na archívne vína..
    Predídete tak rozdrobeniu korku a následnému znehodnoteniu vína. U červených vín do veku 20 rokov odporúčame dekantáciu. Ako na to sa dozviete v tomto článku na našom blogu.

  • Je archívne víno pitné?

    Do archívu sa ukladajú iba tie najvydarenejšie vína z vinárstva. Majú svoju výnimočnú chuť, ktorú nie je možné porovnávať s chuťou mladých vín. Stávkou na istotu sú vždy kvalitné červené vína z veľkých vinárstiev, predovšetkým vína Barolo alebo vína z francúzskej oblasti Bordeaux. Vždy zákazníkom ochotne odporučíme víno, ktoré bude najlepšie vyhovovať ich preferenciám. Nebojte sa nás preto kontaktovať, radi vám s výberom poradíme.

  • Ako dlho ešte môžem víno archivovať?

    Väčšina nami ponúkaných mladších vín priam vyzýva na archiváciu. Na druhej strane pri vínach starších ako 20 rokov je ťažké odhadnúť, ako sa budú ďalej vyvíjať a väčšine vín ďalšia archivácia pravdepodobne na kvalite už nepridá. Nech už víno otvoríte teraz alebo za pár mesiacov, bude to určite nevšedný zážitok. A o tom práve archívne vína sú.

  • Víno z ročníka, ktorý potrebujem, nie je žiadne na sklade.

    Sú ročníky, z ktorých sa zachovalo iba veľmi málo vín. Našu ponuku stále dopĺňame a je možné, že požadované víno bude opäť na sklade, nemôžeme to však zaručiť. Môžete nasadiť nášho strážneho psa (odkaz), ktorý sa Vám ozve, ak víno naskladníme.
    Inou možnosťou je zostaviť sadu vín, ktorých spoločný vek dosahuje ten požadovaný. Namiesto jednej fľaše požadovaného ročníka tak môžete darovať kolekciu vín. Ak kúpite vína z rovnakého vinárstva, zostavíte si vlastnú degustačnú sadu a získate tak jedinečnú možnosť porovnávať rôzne ročníky medzi sebou. Ak máte záujem o radu, neváhajte kontaktovať našu zákaznícku podporu zákaznicku podporu.

DOPRAVA

  • Ako je víno balené na transport?

    Každú fľašu starostlivo balíme do špeciálneho obalu tak, aby sa cestou k vám nepoškodila. Darčeková škatuľa je priložená samostatne, ale príde vám samozrejme v rovnakej zásielke spoločne s vínom.

  • Za ako dlho mi víno doručíte?

    Spôsob dopravy si môžete vybrať v nákupnom košíku, do vybraných lokalít dokážeme zariadiť aj expresné doručenie. Viac o možnostiach dopravy sa dozviete v možnostiach dopravy.

  • Koľko ma bude stáť doprava?

    Cenu dopravy sa dozviete v nákupnom košíku pri výbere spôsobu dopravy na vami zvolenú adresu.

  • Ako je označený balíček, v ktorom je víno transportované?

    Víno je prepravované v kartónovej škatuli označenej našou páskou, aby ste si boli istí, že so zásielkou cestou nikto nemanipuloval. Ak si prajete doručiť balíček bez označenia logom nášho obchodu, vyberte túto možnosť v nákupnom košíku.

REKLAMÁCIE

  • Môžem víno vrátiť?

    Víno môžete vrátiť neporušené v nadštandardnej lehote 30 dní. Z technických dôvodov nie je možné vrátiť škatule, na ktoré bol umiestnený osobný odkaz. Podmienky pre reklamácie nájdete tu.

  • Čo ak mi víno nebude chutiť?

    Archívne vína majú špecifickú chuť a vždy je potrebné počítať s iným zážitkom ako pri vínach mladých. Najstaršie ročníky z našej ponuky však patria skôr do rúk náročného spotrebiteľa. Chuť týchto vín je veľmi špecifická a každý dúšok vám ukáže kus histórie. Každá fľaša prechádza našimi rukami, kontrolujeme jej stav a predovšetkým to, či korok tesní, ako má – iba tak môžeme víno zákazníkovi dodať s vedomím, že bude v skvelej forme. Ak víno nebude spĺňať vaše požiadavky, je možné ho reklamovať.

  • Víno mi bylo dodané neskoro.

    Táto situácia nás vždy veľmi mrzí! Aj keď robíme všetko preto, aby zásielky boli doručené načas, môže sa stať, že dopravca termín nesplní. V takom prípade môžete zásielku neprevziať, prípadne nám ju vrátiť v lehote 30 dní.

OSTATNÉ

  • Je víno vhodná investícia?

    Kvalitné archívne vína patria k najbezpečnejším investíciám. Dopyt po nich rastie a starých vín ubúda. Preto ich stačí dobre uložiť do pivnice a ich cena rastie. Ideálne sú kvalitné vína s vysokým potenciálom na dozretie. U nich sa rokmi prehlbujú chute a rozvíjajú sa. Špeciálne vhodné sú vína zo slávnych oblastí alebo vinárstiev, po ktorých bude dopyt vždy. Ako zrejú vo vašom archíve, vo svete rovnaké vína miznú. A vaša investícia sa stáva raritou. A keď sa rozhodnete víno predsa len vypiť, poteší zrelosťou vaše chuťové poháriky. Viac sa dozviete v tomto článku na našom blogu.

Nenašli jste odpoveď na svoju otázku? Kontaktujte nás!

Zákaznícka linka pre SR a ČR:

+420 253 253 002

Píšte, pýtajte sa kedykoľvek

somelier@viatempia.sk